EL «NO ÈXIT» COM ALGUNA COSA POSITIVA

EL FRACÀS A LA GESTIÓ, COM A PART DEL PROCÉS D'APRENENTATGE.

En l'actualitat, un dels temes que més es tracten en cursos de formació de management i lideratge és la importància d'acceptar el fracàs en la gestió, com a part del procés d'aprenentatge que ajuda els directius i empresaris a créixer ia madurar organitzacions.

Per acceptar el fracàs no és bo tenir una visió mono angular de l'assumpte, ja que cada «fracàs» modela les actituds de les persones que el pateixen, generant un ensenyament poderós que pot tenir aspectes negatius, però també tenen un costat positiu, segons com siguin mesurats, assimilats, assumits i tractats.

Per tant, un fracàs no és desitjable per a ningú, però si se'n té, extreure conclusions en què s'assumeix el fracàs per no haver aconseguit els objectius plantejats, no implica que no s'hagin obtingut certs resultats.

La capacitat d'aprendre del procés en què no s'aconsegueix l'objectiu principal, però s'extreuen conclusions positives de canvi per tornar-ho a intentar, s'anomena el «no èxit». És una manera d'entendre que l'ampolla és mig plena, ja que amb cada experiència positiva, i també amb les negatives, se sumen nous coneixements que poden reduir la distància que hi ha fins a assolir les metes plantejades.

Recalibració cognitiva

Aquesta forma de recalibració cognitiva ajuda a enfortir els aspectes positius de cada situació, per difícil que sigui, per mantenir una actitud positiva i una ment calmada que permeti solucionar conflictes o resoldre problemes, sense generar un període de tensió i així evitar llençar la tovallola.

Un exemple de «no èxit» és quan responc a una de les preguntes que més freqüentment em fan, que és: com puc aconseguir més primeres visites o nous pacients? I moltes vegades aquesta és una pregunta equivocada. Perquè no sempre escassegen les primeres visites. Es poden estar aconseguint nous pacients de manera constant. Però tan ràpid com es poden aconseguir, de vegades simplement, donaran la volta i sortiran per la porta que van entrar.

Fidelitzar el pacient

Així que, sembla que la pregunta correcta seria: Com puc aconseguir més ingressos a la meva clínica?, i la resposta és que només hi ha tres formes d'augmentar els ingressos a la clínica dental:

1. Aconseguir més nous pacients i, pel que s'ha explicat anteriorment, espero que no només se centri en això.
2. Augmentar el valor mitjà dels pacients actuals que es tracten.
3. Augmentar la velocitat a què els pacients acceptin el tractament.

Sembla que hi ha una bretxa cada vegada més gran entre les clíniques d'èxit i les que lluiten per mantenir-se a la superfície al mercat de les clíniques dentals. En molts casos el problema no rau en el nombre de pacients que es capten, sinó en l'exercici que es realitza per a la seva fidelització, però si això falla, no s'ha de gestionar com un fracàs, seria millor entendre'l com a part del «no èxit» que tots tenim predestinats a viure a la nostra carrera professional. La dificultat més gran no és caure, aquesta es troba en l'anàlisi tardana de la situació. Si s‟analitza el resultat de captació a final de mes, l‟únic que podrem fer serà signar la defunció del mes. En canvi, si l'anàlisi ens permet mesurar i avaluar els resultats com a dades de previsió per al mes que comença, tindrem l'oportunitat de prendre decisions que redundin en la consecució dels plans i objectius proposats.

El que sembla evident és que la mesura presa novament només a final de mes ens situarà al punt de partida, per la qual cosa sembla que mesurar, analitzar i corregir en dates intermèdies, oferirà millor i major control de la situació permetent-nos reaccionar depenent de la evolució del mes.

Per tant, el problema no és caure. La dificultat rau en no saber què fer amb els fets, quina mesura té el «no èxit». La condició de permeabilitat de lequip humà ha de ser alta per assimilar que lobjectiu no es va aconseguir. S'ha d'assumir que la gestió del «no èxit» forma part de la cultura de l'organització i que s'assumeix per tot l'equip, inclosos els directors, els doctors o els propietaris, no només pel personal auxiliar, ja que la valentia d'execució es educa deixant que els empleats s'equivoquin, prioritzant l'intent per sobre de l'èxit. Com a últim input i més important del no èxit és que ha de ser tractat.

Aquesta és la gran qüestió: o es veu un entorn ple doportunitats, o es mira amb els ulls dalgú que no espera res. La sort i l'èxit, en gran part, depenen de com la clínica es relaciona amb els grups d'interès i com s'hi interactua. Cal ressenyar que a més dels elements que hem de i podem atendre per tractar el problema, també hi ha variables externes que no es poden modificar i sobre les quals no podem actuar, com la competència o la situació econòmica de la població, per exemple, variables amb què cal conviure. Conviure amb el “no èxit”.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

#zikzag_button_674226fa50827 { color: rgba(255,255,255,1); }#zikzag_button_674226fa50827:hover { color: rgba(255,255,255,1); }#zikzag_button_674226fa50827 { border-color: rgba(49,49,49, 1); background-color: rgba(209,189,152,1); }#zikzag_button_674226fa50827:hover { border-color: rgba(49,49,49, 1); background-color: rgba(110,110,110,1); }#zikzag_button_674226fa5b8ee { color: rgba(255,255,255,1); }#zikzag_button_674226fa5b8ee:hover { color: rgba(209,189,152,1); }#zikzag_button_674226fa5b8ee { border-color: rgba(49,49,49, 1); background-color: rgba(209,189,152,1); }#zikzag_button_674226fa5b8ee:hover { border-color: rgba(49,49,49, 1); background-color: rgba(255,255,255,1); }